Ianya tentang minat yang menjadi hobi...



bercakap tentang hobi.. mesti kebanyakan orang akan berfikir tentang..stem...sukan..benda-benda yang suka dibuat pada waktu lapang kan?...minat?...minat pulak bagi aku sesuatu yang kau akan lakukan dengan bersungguh-sungguh...dan mempunyai target tertentu..selalunya minat ni ada kaitan dengan cita-cita ye dok?...*suke ati aku je..

"Minat yang berubah menjadi hobi"..post kali ni lebih kepada luahan prasaan tentang cita-cita yang tak kesampaian la...actually aku minat gila dengan akriviti design mendesign (more to graphic la)...aku minat edit mengedit gambo...sebab...ntah..mybe sebab aku x bosan..n aku suka gila usha gambo2 yg semart2...kadang2 boleh sampai 15 minit sha satu gambo...berat neyh :D


ni desktop laptop aku sekarang...tengok aku dah tak guna icon desktop macam biasa..aku guna stardock pro....kalu klik button hollogram biru tu...akan jadi camni..




menarik kan..haaa..aku suka wat benda2 cam ni lah.....nisatu lagi poster teater yg aku dengan kawan aku edit utk budak2kolej aku masa FESTIK (Festival Theater Inter Kolej)...




aku suka sangat benda2 camni...ada bnyak lagi gambar-gambar yg aku edit...gambar sendiri lagi lah...huhuhu...aku x larat nak upload je....mesti korang pelik..dah minat kenapa tak sambung course berkaitan?..sebenarnya aku ada pasang niat jugak nak sambung architecture atau somehing yang more kepada bidang-bidang yang macam ni...aku ambil seni waktu form 5...tapi apakan daya parent aku x setuju sangat sebab aku ni budak science stream...pure science..jadi macam sia2 pulak kalau keluar dari MRSM 2 nak sambung kos yang macam ni....tapi aku tak menyesal pon terus berada dalam science stream ni..sebab even aku tak boleh sempurnakan minat aku...still boleh jadi hobi kan?..lagi pun..mesti ada balasan kalu dengar cakap parent :)


aku tak la sebijak mana science..tak juga selemah mana...cuma sederhana sahaja...masih cukup daya untuk survive...terima kasih Tuhan :)

p/s: berhenti merungut, mulakan usaha..ilmu itu milik DIA. redha ibu bapa..redhalah DIA :)






Leave a Reply

Looks deep...

If i can be a mirror to reflect all the good things to me...i will..
If i can be a sponge to absorb all my mistakes.....i will
If i can be a sweet to cheer up people around me...i will
if i can be herbs to heal disappointing.....i will

but i forgot....

" Adam's descent is the best thing that were created by CREATOR.....nothing is the best except Three Words...
Thank You Allah"

Piyoxss

Dikuasakan oleh Blogger.

welcome....do read...do spend ur time....coz i really do love to write