it had been for A while and now i am the middle of it

dah berbulan tak menjengah encik piyo2. apa khabar bloggers?? hmmm...ada sedikit perasaan hendak bercerita....cuma tak tahu pada siapa....mungkin en.piyo2 boleh menadah dada mencatat sejarah yg masih baru.

Penat.

ini bukan alasan..ini cuma luahan. aku penat. masuk sem 1 tahun kedua di UPM. hurmmm...menyambut pelajar baharu..penat..tapi jauh di dalam sana..aku puas. gembira.

subjek. sem ini sepatutnya cuma 17 kredit. calculus yang C+ tu perlu dibaiki...untuk CGPA yg lebih baik. 20 jam kredit. MGM subjek wajib juga aku mohon. 23 jam kredit. aku bakal penat. siapa aku??...MAHASISWA!

tanggungjawab ke dua. jawatan. program. ini tak seharusnya menjadi alasan. kerana aku sendiri bukan jenis dari golongan 24 jam buku di tangan..kalkulator di poket. aku perlukan gerak kerja, suara, kumpulan, majlis...sesuatu yang lain..agar 24 jam itu ada isinya..ada memorinya.....ianya berbaloi untuk level kehidupan yang seterusnya..selepas 4 tahun..insyaAllah...selagi hayat dikandung badan.

Semangat sejajar Cinta.

ianya bukan sesuatu yang leka atau jiwang. hari kedua menghadiri kelas. semangat itu terbakar, cinta iu berputik. ianya seusatu yang baik. jelas bukan cinta pada manusia. doa aku supaya ianya berterusan.

Masa.

biarpun aku bukan manusia kotak. ada batas. ada dinding. ada liku. aku perlu bina sendiri. kotak masa yang tepat agar tiada yang terbazir...tumpah..lalai.....akhirnya berbaur sesal. aku cuba......x aku akan lakukan.AZAM!

Teman.

untuk jangka hayat ini sahaja. aku harap...tiada yang terluka.

Mereka dan yang Paling Utama.

aku jauh. mereka jauh. ada yang dekat...tapi x mungkin sama. Doa. cuma itu yg aku perlukan. serapat mungkin aku cuba mendekati Paling Utama. Rabbi. Ini cara aku......di samping mereka :')





4 Responses to it had been for A while and now i am the middle of it

  1. adik..

    semoga adik terus cemerlang..
    aktif bermahasiswa jangan sampai pelajaran terleka ya..
    garab kan kedua2nya..supaya menjadi satu gabungan hebat antara kepimpinan, sahsiah dan akademik bagus.

    saya mendoakan anda!

Leave a Reply

Looks deep...

If i can be a mirror to reflect all the good things to me...i will..
If i can be a sponge to absorb all my mistakes.....i will
If i can be a sweet to cheer up people around me...i will
if i can be herbs to heal disappointing.....i will

but i forgot....

" Adam's descent is the best thing that were created by CREATOR.....nothing is the best except Three Words...
Thank You Allah"

Piyoxss

Dikuasakan oleh Blogger.

welcome....do read...do spend ur time....coz i really do love to write