Nilai sebenar untuk menjadi Orang islam Sejati!!!

umat islam sejati
hurmmm...ari nie aku nak cita pasal 3 tahap untuk menjadi umat islam sejati!!

tiga tahp untuk menjadi orang islam sejati:
1- tashdiqun bil qolbi
-pembenaran oleh hati dan akal.

2-taqirun bil lisan
-pengucapan dengan lisan

3-'amalun bil arkan
-mengamalkan dengan rukun2 atau cara tersendiri

jika dipraktikkan tiga perkara ini barulah lengkap kita sebagai orang islam, tanpa salh satu daripada 3 ini...kehidupan kita sebagai umat islam akan pincang...

sesngguhnya bukan aku hendak berlagak alim atau apa... tapi di akhir zaman ini hati aku tergerak untuk menyampaikan kebenaran islam dengan cara apa sekalipun. sesungguhnya juga aku bukanlah seorang yang sempurna pengetahuannya...namun aku cuba sedaya upaya menyampaikan apa yang aku tahu...

Leave a Reply

Looks deep...

If i can be a mirror to reflect all the good things to me...i will..
If i can be a sponge to absorb all my mistakes.....i will
If i can be a sweet to cheer up people around me...i will
if i can be herbs to heal disappointing.....i will

but i forgot....

" Adam's descent is the best thing that were created by CREATOR.....nothing is the best except Three Words...
Thank You Allah"

Piyoxss

Dikuasakan oleh Blogger.

welcome....do read...do spend ur time....coz i really do love to write